Trainen voor een snelle 10 km in juni

Inschrijven voor onderstaande cursussen kan. Check hier ons beleid vwb de coronacrisis.

klik voor cursussen van het niveau **(2 sterren), **** (4 sterren) en ***** (5 sterren)

Running Holland organiseert verschillende hardloopcursussen om te laten zien dat je sneller bent geworden op een 10 kilometer wedstrijd. Jouw hobby hardlopen in icm de doelstelling sneller worden is niet makkelijk. Het blessurerisico is bij een verkeerde trainingsopbouw behoorlijk groot. Verder is er veel onbekendheid over de juiste trainingsmethode om sneller te worden. Ook als je langzaam rent kun je sneller worden! Bij deze cursus zal je sterker worden, sneller worden, zal jouw looptechniek sterk verbeteren en krijg je meer inzicht in trainingsmethoden. Tijdens de trainingen worden oa intervalprogramma's gedaan met de juiste opbouw qua snelheid en intensiteit. Je wordt persoonlijk begeleid opweg naar een een snelle race in juni in Amsterdam.

inhoud hardlooptrainingen

Tijdens de laatste weken van deze cursus wordt er tijdens de groepstrainingen ook ingegaan op wedstrijdtactiek en doen we mee aan oefenwedstrijdjes. Er worden gedurende 10 weken traininingen aangeboden plus een strandtraining en 1 pittige intervaltraining in de duinen op zaterdagochtend. Trainingen kunnen altijd worden ingehaald op een andere dag. Je kan ook trainingen inhalen als je bijvoorbeeld op vakantie gaat of bent geweest. Heb je minder loopervaring, dan kun je je ook aanmelden voor een cursus van het niveau **.

trainen ivo Damloop

Wil je jezelf voorbereiden op de afstanden van de Damloop op 20 september 2020, dan raden we aan om eerst deze cursus 'sneller worden' te doen en daarna pas de cursus 'Damloop'.

gratis intake, online of face to face

Hoe beter we de doelstelling en achtergrond van onze klanten(jij dus) kennen, hoe beter we jou kunnen begeleiden. We bieden daarom een gratis intake van ongeveer 20 minuten aan waarbij we en plan maken en meest geschikte groep voor je bepalen. Deze gratis intake geldt zowel voor nieuwe cursisten als voor hardlopers die reeds een cursus bij ons hebben gedaan. Klik hier voor het maken van een gratis intake. 

kosten & aanmelden & korting

Wellicht kom je in aanmerking voor 50% studentenkorting of 30% young professionals korting. Via de volgende link vind je meer informatie over het jaarlidmaatschap.
De laatste trainingen worden gegeven in week 25, vanaf maandag 15 juni tot en met zaterdag 20 juni.

Inschrijven Start datum & tijd Dag Doel Locatie Trainer Kosten
maandag, 18 mei, 2020 - 19:45
Maandag
sneller worden op de 10 km
langs de Amstel
Michiel
€ 49,00
maandag, 18 mei, 2020 - 19:45
Maandag
sneller worden
Amsterdamse Bos
Dave
€ 49,01
dinsdag, 19 mei, 2020 - 18:15
Dinsdag
sneller worden op de 10 km
Amsterdamse Bos
Dave
€ 49,02
woensdag, 20 mei, 2020 - 09:30
Woensdag
sneller worden op de 10 km
Vondelpark vanaf Overtoom 371
Dave
€ 49,05
woensdag, 20 mei, 2020 - 18:15
Woensdag
sneller worden
Amsterdamse Bos
Maurik
€ 49,09
woensdag, 20 mei, 2020 - 19:45
Woensdag
sneller worden op de 10 km
IJburg, Diemerpark
Tim
€ 49,10
woensdag, 20 mei, 2020 - 19:45
Woensdag
sneller worden op de 10 km
Amsterdamse Bos
Kimja
€ 49,06
donderdag, 21 mei, 2020 - 19:45
Donderdag
sneller worden op de 10 km
Westerpark
Tobias
€ 49,08
vrijdag, 22 mei, 2020 - 09:30
Vrijdag
sneller worden op de 10 km
Amsterdamse Bos
Dave
€ 49,11
donderdag, 21 mei, 2020 - 19:45
Donderdag
sneller worden op de 10 km
Noorderpark vanaf Cafe Pompet
Dave
€ 39,13
donderdag, 21 mei, 2020 - 19:45
Donderdag
sneller worden
Java eiland
Dave
€ 49,12
zaterdag, 23 mei, 2020 - 09:30
Zaterdag
sneller worden op de 10 km
Vondelpark
Brian
€ 47,00
zaterdag, 23 mei, 2020 - 09:30
Zaterdag
sneller worden op de 10 km
Olympisch Stadion/Amsterdamse Bos
Dave
€ 49,57
zaterdag, 23 mei, 2020 - 09:30
Zaterdag
sneller worden op de 10 km
Amsterdamse Bos
Celine
€ 47,02

We hebben ook hardloopcursussen op doordeweekse ochtendenen!

Tijdens de duintraining van zaterdag 6 juni mei is er geen training in het Olympisch Stadion en Amsterdamse Bos.

De trainingen in het Vondelpark starten vanaf de Overtoom 371. Zolang de cursus duurt is er de mogelijkheid om trainingen op een andere dag in te halen. De groepsgrootte bestaat uit ongeveer 15 deelnemers per training.

***** : minimaal 2 jaar wedstrijdervaring. Heren sub 41'/10 km, dames sub 43'/10 km
****: Limiet: 47' op de 10 km
*** : pittig, minimaal 1 jaar hardloopervaring. Kan 60 minuten aan een stuk hardlopen
** : minimaal 3 maanden hardloopervaring, kan 20 minuten aan een stuk hardlopen.
* : voor beginners, geen hardloopervaring nodig.

Wanneer u een tweede keer in de week in groepsverband bij ons wilt trainen betaalt u slechts 50% voor de tweede groep.

(op) vakantie

Wanneer u op vakantie gaat, en daarom een aantal lessen zou missen, dan kunt u in de weken dat u wel aanwezig bent, extra trainingen volgen. Zo betaalt u niet voor trainingen die u niet volgt. Wij hebben ruim 30 groepen, dus genoeg mogelijkheden om trainingen in te halen.

Deze cursus is inclusief:

  • 5 trainingen op uw voorkeursdag 
  • een strandtraining op zaterdag  30 mei
  • drankje na de strandtraining
  • een duintraining op zaterdag 6 juni
  • coaching en aanmoedingen tijdens oefenwedstrijdjes en tijdens de afsluitende 10 km wedstrijd die we samen doen
  • trainingsschema en blogs en vlogs

Deelname aan deze cursus is op eigen risico. We gaan ervan uit dat u de algemene voorwaarden voor deelname heeft gelezen.

reacties deelnemers

Aukelien: "Ik vond het super leuk om mee te doen met de training van Patrick! Leuk om weer op de baan te lopen, en in het Olympisch Stadion! De training werd gegeven met veel enthousiasme en oog voor techniek. De krachttraining vond ik afzien, haha."

Judith: "De trainingen 'sneller op de 10' van Saskia op IJburg hebben al effect! Groet, Judith"

Sharon: "de cursus vind ik super! Ik vind Celine echt een toptrainster, heel duidelijke tips en ik heb ook echt het idee dat het me helpt sneller te worden." 

Pieter Paul: "He Dave, Hoe gaat het ermee? Al het goede basis werk wat ik bij Running Holland heb gehad heeft z'n vruchten afgeworpen. Laatst heb ik de halve marathon van Parijs gerend in 1 uur 50."

Ralph: "Graag wil ik je bedanken voor de trainingen de afgelopen maanden, je looptips zijn me goed bevallen!

Daarnaast hebben de wekelijkse looptrainingen mijn basis behouden icm de fiets en zwemtrainingen."