Marathon training 2017

instromen per 6 mei kan nog voor 160 euro/ 210 euro
instormen per 13 mei  kan nog voor 150 euro/200 euro

Running holland organiseert een cursus ter voorbereiding op een najaarsmarathon. Wilt u een keer de New York marathon (zondag 5 november 2017), de Amsterdam marathon (15 oktober 2017) of de marathon van Berlijn (24 september 2017) lopen? Wij begeleiden je graag opweg naar uw eerste marathon of naar een snelle marathon. Er worden 14 marathontrainingen, 8 duurlopen op zondagochtend + 5 trainingen(op het strand/ i/d duinen) aangeboden verspreid over de periode april-oktober 2017. We vragen een uitgangsniveau van minimaal 2 jaar hardloopervaring en dat de deelnemers het laatste jaar minimaal 1 halve marathon hebben gelopen. De clinics van 8 april en 6 mei bestaan uit en training en presentatie van toploper, voedingscoach en inspanningsfysioloog Wouter Dijkshoorn. Voor meer informatie over deze clinics kunt u verderop op deze pagina kijken onder het kopje trainingsdata. Daarnaast kunt u onbeperkt meelopen in de duurloopgroepen op zondagochtend gedurende de cursus.

gratis intake, online of face to face

Hoe beter we de doelstelling en achtergrond van onze klanten(jij dus) kennen, hoe beter we jou kunnen begeleiden. We bieden daarom een gratis intake van ongeveer 20 minuten aan waarbij we en plan maken en meest geschikte groep voor je bepalen. Deze gratis intake geldt zowel voor nieuwe cursisten als voor hardlopers die reeds een cursus bij ons hebben gedaan. Klik hier voor het maken van een gratis intake. 

geen geldverspilling

De dagen dat er training gegeven wordt zijn vooral op zaterdagochtend. We doen ook gezamenlijk mee aan wedstrijden in de voorbereiding. Als je niet op alle geplande trainingsdagen kunt, is dat geen probleem. Je betaalt voor 27 trainingen, daarnaast kun je 5 extra meetrainen op een andere dag bij een andere groep. We gaan er dus van uit dat je niet alle dagen kunt en daarnaast kun je dus onbeperkt meetrainen op zondagochtend met gezamenlijke duurlopen.

training

De meeste trainingen zijn opgebouwd uit een warming-up, loopspecifieke krachttraining, hardlooptechniek en een (interval)programma. Ook worden er regelmatig gezamenlijke lange duurlopen gedaan op zondags. De trainingen zijn bij aanvang rustig en minder lang, en worden gedurende de cursus steeds langer van duur. Een enkele keer doen we mee aan een oefenwedstrijdje als training. Specialisten vertellen na een training over hardlooponderwerpen. Denk aan voedingsdeskundigen en fysiotherapeuten. De meeste trainingen vinden plaats in het Amsterdamse Bos. De lange duurlopen op zondags vinden oa plaats in de duinen en in de omgeving van Amsterdam zoals rondom Durgerdam en langs de Amstel.

blessures

hardlopen is een zware sport, het lopen van een marathon is nog veel zwaarder. Als je iets mankeert in je lichaam, komt het in de marathonvoorbereiding zeker aan het licht. Het voorkomen van blessures en omgaan met blessures speelt in de voorbereiding een belangrijke rol. We werken nauw samen met een fysiotherapeut die is gespecialiseerd in hardloopblessures. Zij hebben zeer veel ervaring met de begeleiding van hardlopers  Wanneer je voor 23 mei geblesseerd raakt en het niet meer ziet zitten, dan krijg je 50% van je geld terug. Vraag om de voorwaarden. We raden aan een sportkeuring door een sportarts te laten doen, zie het kopje van hieronder.

trainingsdata

De eerste trainingsdag is op zaterdag 1 april om 11.15 uur, 8 april om 10.00 uur (clinic trainingsleer met Wouter Dijkshoorn), 6 mei om 11.15 uur, 13 mei om 10.00 uur (clinic voeding met Wouter Dijkshoorn), 20 mei (10.00 uur Kennemerduinen) 27 mei om 11.15 uur, 17 juni om 11.15 uur, 24 juni om 11.15 uur, 1 juli(10.00 uur strand Zandvoort), 8 juli om 11.15 uur, 15 juli (10.00 uur Kennemerduinen) 12 augustus om 9.30 uur, 26 augustus om 9.30 uur, 23 september om 11.15 uur, 30 september om 11.15 uur en 21 oktober om 11.15 uur. De trainingstijden zijn zaterdags om 11.15 uur en een enkele keer om 9.30 uur of om 10.00 uur. De trainingen vinden plaats in het Amsterdamse Bos en er wordt verzameld bij het bezoekerscentrum, wanneer er een keer op een andere plaats wordt getraind, wordt dat van te voren per email aangegeven. Komt het tijdstip van 11.15 uur een keer net goed uit, dan ben je welkom om die betreffende zaterdag mee te trainen met de groep van 9.30 uur.

* de trainingen van 8 april en 13 mei starten om 10.00 uur en worden in clinicvorm gegeven. Zo'n clinic kan ook los worden betaald en kosten 25 euro.

kosten, aanmelden & korting

Wellicht kom je in aanmerking voor 50% studentenkorting. Via de volgende link vind je meer informatie over het jaarlidmaatschap. Wilt u meer informatie dan kunt u een e-mail of met ons bellen. Zie deze link voor onze contactgegevens. De kosten voor de trainingen bedragen 230 euro of 180 euro zonder persoonlijk trainingsschema. Startnummer en reis zijn niet bij deze cursus inbegrepen.

Start datum & tijd Dag Doel Locatie Trainer Kosten Aanmelden
zaterdag, 1 april, 2017 - 11:15
Zaterdag
najaarsmarathon
Amsterdamse Bos
Dave ea
€230,00
zaterdag, 1 april, 2017 - 11:15
Zaterdag
najaarsmarathon zonder persoonlijk schema
Amsterdamse Bos
Dave ea
€180,00
zaterdag, 8 april, 2017 - 10:00
Zaterdag
najaarsmarathon
Amsterdamse Bos
Wouter
€25,00
zaterdag, 13 mei, 2017 - 10:00
Zaterdag
najaarsmarathon
Amsterdamse Bos
Wouter
€25,01

clinic 1 op zaterdag 8 april. 10.00 uur Amsterdamse Bos (25 euro)

'clinic trainingsleer' Toploper Wouter Dijkshoorn is naast een hele goede hardloper ook inspanningsfysioloog en weet precies hoe je moet trainen om je optimaal voor te bereiden op een marathon.
praktijk(10.00-11.15 uur): tijdens het praktijkgedeelte van deze clinic gaat Wouter in op 'het nut van trainingen in zone 1 en trainingen in zone 3. De vraag is of snelle trainingen (in zone 4) ook belangrijk zijn in de marathonvoorbereiding. Wouter laat je ervaren hoe deze intensiteiten moeten voelen en gaat in op de valkuilen die bij deze verschillende trainingszones horen.

theorie (11.15-12.15 uur): Tijdens het theoriegedeelte van deze clinic gaat Wouter verder in op het onderwerp trainingsleer. Hij gaat in op kritische vragen zoals:

  • Is het echt zo belangrijk om duurtrainingen in zone 1 te doen?
  • Wat is het nadeel van het te snel lopen van duurlopen?
  • wat gebeurt er in het lichaam als ik langer train dan voorheen?
  • wat gebeurt er in het lichaam als ik te intensief train?
  • hoe kan ik ervoor zorgen dat ik tijdens mijn marathon langer op mijn voorraden kan lopen?

Uiteraard is er ruim de gelegenheid om vragen te stellen.

clinic 2 op zaterdag 13 mei. 10.00 uur Amsterdamse Bos (25,01 euro)

clinic 'voeding in de marathonvoorbereiding'
Voedingscoach en toploper Wouter Dijkshoorn heeft de juiste informatie over voeding en weet als HBO docent op een hele fijne manier duidelijk te maken wat nuttig en onnuttig is.

praktijk (10.00-11.15 uur): Tijdens het praktijkgedeelte laat Wouter je ervaren hoe het is om tijdens het hardlopen sportdrank, gelletjes en Powerbar shots te nuttigen. Neem zelf ajb minimaal 1 gelletje, flesje isotone sportdrank, flesje water, appel en een banaan mee. 

theorie: 11.15-12.15 uur: Tijdens het theoriegedeelte gaat Wouter in op verschillende voedingsstoffen die je tijdens en na afloop van de trainingen nodig hebt. Daarnaast laat hij weten in welke producten welke voedingsmiddelen zitten. De juiste voeding kan niet alleen de marathon zelf vergemakkelijken, maar met de juiste voeding wordt een voorbereiding een stuk aangenamer.
 

Wat is bij de cursus inbegrepen

  • 14 marathontrainingen op zaterdagochtend
  • 1 strandtraining op zaterdagochend
  • 2 duintrainingen op zaterdagochtend
  • plus onbeperkt deelname aan duurlopen op zondagochtend. klik hier voor de duurlopen voor de periode april-juli.
  • klik hier voor informatie over de duurlopen in de periode augustus-oktober
  • 5 keer mogelijkheid tot extra training op andere dag in de week bij andere groep.
  • mogelijkheid tot meetrainen in de groep van zaterdags om 9.30 uur als 11.15 uur niet goed uitkomt.
  • persoonlijk trainingsschema (gebaseerd op vragenlijst en logboek)
  • begeleiding via email
  • begeleiding fysiotherapeut
  • informatie van specialisten (oa inspanningsfysioloog en voedingscoach Wouter Dijkshoorn, fysiotherapeut Franc van Amstel Fysio)

sportmedische keuring

Om gezondheidsrisico's uit te sluiten en om je te helpen gericht te trainen raden we je aan om voordat je aan deze cursus begint een sportmedische keuring te doen. Dit kan bij een sportarts. 

Referrenties van enkele cursisten

"deze cursus is super, ik heb zoveel geleerd over de marathon van New York en er daarom heerlijk gelopen. Het is heel leuk om je samen met andere lopers voor te bereiden op een marathon. Je moitveert elkaar en leert van elkaars ervaringen. Halverwege de cursus had ik problemen met mijn knie, maar dankzij de uitstekende begeleiding van verschillende trainers en fysiotherepeut ging ik vol vertrouwen naar NY. Ik had geleerd om me in te houden op de eerste brug (Verrazzano-Narrows bridge) en daar heb ik de rest van de marathon profijt van gehad. Het was een geweldige ervaring!"

Marieke ten Have uit AmsterdamNienke uit Amsterdam: "Hoi Dave, ontzettend bedankt voor de training de afgelopen maanden, je schema's, je support en het vertrouwen dat je me gaf om door te zetten."

Ik ben super trots op het resultaat, thanks!!

Kimja uit Amsterdam: "ik liep 10 minuten sneller dan de vorige keer. Super bedankt voor de training, het schema en de tips. Wat ben je toch een supertrainer!"

Djamel Deken uit Amsterdam (New York 2010, 3 uur 28'): "Running Holland bedankt voor alle waardevolle tips en trainingen. Deze hebben mij erg geholpen bij mijn voorbereiding voor en tijdens de marathon."

Sabrina uit Amsterdam: "Trainer, jij bent mijn held. Heb veel van je geleerd. Ik heb eindelijk kunnen laten zien
dat ik positief kan eindigen. Bedankt."

Michiel uit Amsterdam:  "Dank je wel voor de marathon trainingen. Ik heb nog nooit zoveel km's plezierig gelopen dus een betere training voor de marathon kon ik niet wensen"

Igor uit Amsterdam:  "collega zakte terug na 39km. Ik kon toen nog versnellen. Erg voldaan en trots gevoel als je de finish over bent.Zonder je schema had ik het niet gehaald, thanks!!!"

Hildegard uit Amsterdam:

"Hoi Dave,
Gefinisht in uiteindelijk 5.22. Heel hartelijk dank voor de laatste weken en de tijd die je aan mij besteedt hebt. Het was ook super motiverend dat je aan de kant stond!"

Margriet uit Amsterdam:
"Super bedankt voor alles! Heb zo hard genoten vandaag tijden de Amsterdam marathon en gelukkig geen enge mannen met hamers gezien:)

Thanks!"

Nissi uit Amsterdam:
  "Nogmaals dank voor de cursus. Heb veel geleerd (techniek, voeding, mentaal).
En vond de groep ook erg leuk en stimulerend.
Het was absoluut de moeite waard, Nissi
"

Amber uit Amsterdam:
  "ik heb de marathon van Berlijn gelopen in 3.40. Heel blij mee! Ik wilde tussen de 3.37 en 3.41 lopen en dat is gelukt. En voelde me top fit mede dankzij jouw schema's. Man met de hamer niet tegengekomen.  Alleen de laatste 2 km waren heel zwaar. Maar toen dacht ik aan jou uitspraak ( ga je opgeven waar je maanden voor heb getraind...) en kon ik die laatste 2 toch doen in 5.20 per km.  Morgen ga ik me inschrijven voor de marathon van Berlijn 2014. En doe ik m in 3.30 :-)."

Marieke uit Amsterdam:
"deze cursus is super, ik heb zoveel geleerd over de marathon van New York en er daarom heerlijk gelopen. Het is heel leuk om je samen met andere lopers voor te bereiden op een marathon. Je moitveert elkaar en leert van elkaars ervaringen. Halverwege de cursus had ik problemen met mijn knie, maar dankzij de uitstekende begeleiding van verschillende trainers en fysiotherepeut ging ik vol vertrouwen naar NY. Ik had geleerd om me in te houden op de eerste brug (Verrazzano-Narrows bridge) en daar heb ik de rest van de marathon profijt van gehad. Het was een geweldige ervaring!"