duurlopen op zondagochtend net buiten Amsterdam

Het is heerlijk om op zondagochtend samen met anderen van jouw snelheid in een mooie rustige omgeving een stuk rustig hard te lopen. Running Holland organiseert gezamenlijke duurlopen op zondagochtend in en buiten Amsterdam. We lopen niet in het Vondelpark, maar juist aan de rand of buiten de stad waar het nog mooier is. Een trainer begeleidt de groep en stimuleert om rustig in eigen snelheid te lopen. Grofweg ligt de snelheid tussen de 9 en 12 kilometer per uur. Er worden meerdere groepjes gemaakt zodat idereen in eigen snelheid met anderen kan trainen. 

data en tijden

wil je afspreken om samen naar de locatie te rijden, laat het dan even weten. Er wordt op het Surinameplein afgesproken bij Jan Bloem  

de komende data:

zondag 1 maart 10.00 uur. Duurloop in Amsterdamse Bos vanaf bezoekerscentrum met trainer Dave. Maximaal 90', we maken een lus van 70' en van 20'.
zondag 15 maart 10.00 uur. Duurloop  Brettenpad vanaf Sporting West met trainer Annet. Maximaal 90'.
zondag 29 maart 10.00 uur. Duurloop in en rondom Westerpark vanaf Sporting West met trainer Tobias. Maximaal 90'
zondag 19 april 10.00 uur. Duurloop in Amsterdamse Bos vanaf bezoekerscentrum. Trainer Dave. Maximaal 90' oa richting Japanse bloemenzee
zondag 26 april 10.00 uur. Duurloop in Almere met trainer Kimja vanaf Buitencentrum Almere hout. Kemphaanlaan 4, te Almere. Maximaal 90'.

bovenstaande duurloop tot en met zondag 26 april gaan niet door. We verwachten dat de eerste lange duurloop op zondag 10 mei zal zijn:


zondag 10 mei 10.00 uur. Duurloop in Zandvoort op strand en in duinen vanaf strandtent Thalassa. Trainer Brian. Maximaal 90'
zondag 21 juni 10.00 uur. Duurloop in Almere met trainer Kimja vanaf Buitencentrum Almere hout. Kemphaanlaan 4, te Almere. Maximaal 90'

Voor de duurlopen met hazen en drinkposten (augustus-oktober) vind je via deze link alle informatie. 

Aanmelden & betalen

Inschrijven Start datum & tijd Dag Doel Locatie Trainer Kosten
zondag, 1 maart, 2020 - 10:00
Zondag
duurvermogen verbeteren
Amsterdamse Bos vanaf bezoekerscentrum
Dave
€ 5,01
zondag, 15 maart, 2020 - 10:00
Zondag
duurvermogen verbeteren
Brettenpad
Annet
€ 5,02
zondag, 29 maart, 2020 - 10:00
Zondag
verbeteren duurvermogen
Westpark vanaf Sporting West
Tobias
€ 5,03
zondag, 19 april, 2020 - 10:00
Zondag
duurvermogen verbeteren
Amsterdamse Bos
Dave
€ 5,05
zondag, 26 april, 2020 - 10:00
Zondag
duurvermogen verbeteren
Almere vanaf buitencentrum Almere Hout
Kimja
€ 5,06
zondag, 10 mei, 2020 - 10:00
Zondag
duurvermogen verbeteren
Zandvoort, vanaf Thalassa
Brian
€ 5,04

Training

Deze duurtrainingen duren 60-95 minuten. Het is mogelijk om meer of minder te doen. In de periode voor een marathon, kan er ook langer worden gelopen. De trainer organiseert de route en stimuleert om rustig in eigen snelheid te lopen. De kick van de training is niet de snelheid maar de duur. Het is heerlijk om zo lang aan een stuk te kunnen lopen, en om de gekozen snelheid vast te kunnen houden. Van duurlopen neemt het uithoudingsvermogen toe, daarmee leg je een goede basis voor snellere trainingen en langere wedstrijden. Er worden tijdens de trainingen geen krachtoefeningen of techniekoefeningen gedaan. De trainer kan wel technische accenten leggen, waarmee tijdens het lopen mee kan worden geexperimenteerd. Techniek op lage snelheid is namelijk erg belangrijk. Typische duurloopklachten  ontstaan in de heup en knie vanwege 'doorzakken'. Tijdens de duurloop komt de trainer langs kunnen er altijd vragen worden gesteld. Er wordt immers gelopen in praattempo. Typische duurloopklachten komen voor in de heup en knie.

Heerlijke omgeving

Plaatsen waar getraind wordt zijn het strand vanaf Zandvoort, de duinen rondom Haarlem, het Amsterdamse Bos, het landelijke gebied rond Durgerdam (Amsterdam Noord). Ook zullen we af en toe van A naar B lopen. We spreken dan bijvoorbeeld af bij NS station Abcoude of Spaarnwoude en wordt er terug gelopen naar een plek in Amsterdam. We proberen zo veel mogelijk in een natuurlijke omgeving te lopen op zachte ondergrond. Weet je een mooie omgeving in de buurt van Amsterdam, dan kun je het ons laten weten.

drinken en droog shirt voor na afloop

het is lekker en verstandig om iets te drinken mee te nemen voor tijdens het hardlopen, ook voor na afloop is het lekker om iets te drinken mee te nemen.

snelheden

er wordt in ongeveer 10 verschillende groepjes op verschillende snelheden gelopen, het snelste groepje loopt ongeveer 5' per kilometer in 12 km/uur. Het minst snelle groepje loopt ongeveer 7' per kilometer. In de zomerperiode wordt er speciaal voor marathonlopers en voor hardlopers die zich voorbereiden op de Dam tot damloop gelopen met 'hazen' en worden er drinkposten ingericht. Voor het advies van de juiste trainingssnelheid en meer informatie over de snelheden die 'hazen' lopen zie deze link

beoordeling gebied

+++++: prachtige loopomgeving, het is hier zo mooi dat je je geen moment verveelt. Bijna volledig op zachte paden.

++++: prachtige loopomgeving met wijdse uitzichten. Er kan wel veel wind staan, er wordt op harde ondergrond gelopen.

+++: hele mooie omgeving waar je heerlijk kan trainen.

uitgangsniveau

een jaar loopervaring en dat je minimaal 60 minuten aan een stuk kan hardlopen. Tijdens de deze duurlopen is er altijd de mogelijkheid om na 70 minuten te stoppen.

kosten & aanmelden

5 euro per training of gratis voor 'jaarleden' van Running Holland.

aanmelden is niet verplicht maar heeft wel de voorkeur.

reacties deelnemers

Annet: "De duurloop op het strand was erg goed bevallen.Bedankt en wellicht tot een volgende keer. Ik houd jullie Facebook pagina in de gaten."

Ageeth: "Wat een leuk nieuws al die duurlopen; wij hebben er zin in! Dank alvast voor de organisatie!!!

Dat doe je echt top!!!!"