alternatief voor Dam tot damloop op zondag 19 september 2021

De trainers van Running Holland organiseren een alternatief voor de Dam tot damloop op zondag 19 september. Ze hebben een mooie ronde van 5,37 kilometer uitgezet in het Amsterdamse Bos. Wanneer je deze ronde 3 keer achter elkaar loopt, dan kom je uit op 16,1 km!.

Deelname & aanmelden

Deelname is voor jaarleden en cursusisten van Running Holland gratis, maar meld je wel even aan per email. Hardlopers van Running Holland kunnen deze dag een introducee meenemen die ook mee kan doen. Zij betalen 10 euro voor deelname (zie winkel hieronder).

Je kunt je naast de hoofdafstand van 16,1 km ook aanmelden voor de afstanden 5,3 kilometer (1 ronde) of 10,6 kilometer (2 ronden).

Stuur ons na jouw aanmelding ajb een email waarin je jouw voorkeursstarttijd laat weten en jouw voornaam laat weten.

Inschrijven Start datum & tijd Dag Doel Locatie Trainer Kosten
zondag, 19 september, 2021 - 11:00
Zondag
16,1 km of 5,3 km of 10.6 km
Amsterdamse Bos
divers
€ 10,00

getraindheid

Wil je meedoen aan een van deze afstanden dan dien je goed getraind te zijn en dien je gezond te zijn. Heb je twijfel aan je geschiktheid, raadpleeg dan je huisarts. Hierbij een indicatie voor de getraindheid om mee te doen per afstand.

parcours

Het parcours van de ronde van 5,37 kilometer gaat als volgt.

Vanaf bezoekerscentrum rechtdoor naar beneden over linker voetpad. Helemaal rechtdoor over ruim 2 kilometer langs oa bomenlaan, langs turnringen en over witte brug. Om de speelweide (bij kanovijver) heen. Voor kanoverhuur linksaf over witte brug, omhoog richting theater. Vlak voor theater rechtsaf naar beneden, voor parkeerplaats rechtsaf, over andere brug (van duizendmeterweg) richting Cafe Chez Favie. Bij Cafe Chez Favie linksaf over fietspad. Over brug bij begin Duizendmeterweg. Vlak voor bosbaan rechtsaf over nieuw geasfalteerd bospad. Langs Dachau monument. Dit pad komt uit bij bezoekerscentrum. Vlak voor bezoekerscentum rechtsaf naar beneden. Dit parcours is bijna 5,37 kilometer. We zullen daarom bij de start/finish een extra afstand maken om de afstand exact 16,1 km te maken.

Bij de start/finish maken we een verzorgingspost waarbij lopers drankjes van de organisatie kunnen pakken. We bieden zowel water als isotone sportdrank aan. Er zijn 3 verschillende tafels waarop deelnemers ook hun eigen drankjes kunnen plaatsen en bij elke doorkomst kunnen pakken. Bij de verzorgingspost is ook een EHBO medewerker met AED. Bij hoge temperaturen (18 graden+) zijn er bakken met ijswater + sponzen om jezelf af te koelen.

200 meter na de start/finish zijn er vuilniszakken. Gooi afval zoals flesjes water alleen daar in weg en niet op andere plekken!

starttijden

We spreiden de deelnemers met verschillende starttijden.

11.00 uur start 16,1 km wedstrijd (3 ronden) klik hier voor jouw startgroep
11.10 uur start 16,1 km  reacreatief (3 ronden) klik hier voor jouw startgroep
11.15 uur start 10,7 km (2 ronden)
11.20 uur start 5,3 km (1 ronde)

startlocatie en parkeerplaats

De startlocatie en de plek waar de drinkpost staan is op de lange bomenlaan (ruim 1,5 km voorbij bezoekerscentrum) in de buurt van de turnringen & outdoor gym. Ook in de buurt van het kraantje (beneden aan de voet van de heuvel). De plek om te parkeren is bij Cafe Chez Favie aan de duizendmeterweg. Vanaf dit Cafe is het ongeveer 300 meter naar de start/finish. Kom je met de fiets? Plaats deze dan ajb niet op de bomenlaan bij de start/finish, maar zet deze neer op het rechthoekige grasveld tussen Cafe Chez Favie en de start/finish.

to do's:
-Parcours exact nameten + bepalen extra te lopen stuk. Parcours is namelijk iets korter dan 5,37 km. (Patrick)
-Regelen 5-6 parcours medewerkers Arnoud, Frank
-Opbouwen drinkpost; (Celine, Esther)
-Beheren drinkpost; (Celine, Esther)
-Verzorgen EHBO post (Sandra)
-Melding van deze organisatie bij Amsterdamse Bos (We verwachten 150 deelnemers) (Dave)
-Opvang finishers (aandenken?) (Celine, Esther)
-Check corona regels, QR code, etc + afstandbewaking (Frank)
-Startnummers + uitdelen (Jasmijn)
-Prijsjes (Jasmijn)
-borden met starttijden (Jasmijn)
-afvalpunt 200 meter na start/finish voor oa flesjes (Carlo)
-Garderobe (dochter Esther)
verbeterpunten:
-aanwijzing 'chef' starttijden
-start en finish 16,1 km dichter bij elkaar.
-finishtafel vrij houden van deelnemers ivm noteren eindtijden
-Bij 150 deelnemers minimaal 4 schrijvers eindtijden ipv 2.
-marathonklok
-toiletten


reacties deelnemers

Super bedankt Dave voor het organiseren van dit hele evenement!! Groetjes,
Marloes

Hi Dave,

 Bedankt voor de heerlijke sportieve ochtend. Jullie hadden het weer goedgeorganiseerd. Groeten,Noortje